KEEP PLAYING #LIKEAGIRL

Vinn egendesignad lagtröja från Craft Sportswear till hela tjejlaget!

Dåligt självförtroende är 50% vanligare bland tjejer i puberteten

Genom idrott kan unga tjejer bygga och utveckla sitt självförtroende. Studier visar dock att många tjejer inom lagidrott slutar under puberteten – då de egentligen behöver det som mest. Med kampanjen #LikeAGirl vill Always på olika sätt stötta tjejlag och uppmuntra till ett fortsatt idrottsutövande.

Vinn lagtröja

Craft Sportswear

I år vill Always tillsammans med Craft Sportswear ge ditt tjejlag chansen att vinna era egendesignade lagtröjor! Dessutom vinner 20 andra tjejlag generiska tröjor från Craft Sportswear.

Visste du att Craft Sportswear är ett varumärke som alltid stöttat tjejer och killar på ett jämlikt sätt? De ser också till att ge tjejer chansen att idrotta i lagtröjor av kvinnlig modell.

Hur ansöker man?

Fyll i uppgifterna nedan och skriv en motivering till varför just ditt lag ska vinna tröjorna! Alla tjejlag i åldrarna 11-17 år och som är aktiva inom svensk föreningsidrott har möjlighet att ansöka. Senaste ansökningsdagen är 31 mars.

Låt oss tillsammans stoppa dåligt självförtroende och göra puberteten till en tid för självsäkerhet!

Generisk tröja från Craft Sportswear

KEEP PLAYING #LIKEAGIRL

Always #LikeAGirl är en global rörelse som startade år 2014. Rörelsen är en del av Always episka kamp som jobbar för att tjejer i puberteten skall ha ett bättre självförtroende och tackla samhällets begränsningar som står i vägen för dem. Sedan dess har #LikeAGirl gått från en enkel fras till en kraftfull och stärkande rörelse. Läs mer på vår officiella hemsida.